Jak jeden firemní SEO tým zápasí se zavedenými konkurenty v průmyslu

Získávání náskoku před zavedenými konkurenty, kteří mají daleko více prostředků, zaměstnanců a delší záznam jejich on-line aktivity je určitě obtížný úkol pro kohokoliv, zvláště pak pro naprostého nováčka na trhu. Aby navýšil a zlepšil organickou viditelnost ve vyhledávání a překonal tak své daleko lépe financované konkurenty, HomeToGo, který se označuje také jako „světově největší internetový vyhledávač pro krátkodobé pronájmy“ s více než sedmnácti miliony položkami v seznamu, vytvořil obsahovou strategii pro obecenstva v cílených trzích.
 
Aby se mohl tento portál proklestit až na samý vrchol hodnocení, SEO tým společnosti HomeToGo prozkoumal a vytvořil lokalizovaný obsah založený hlavně na datech pro unikátní trhy. Co je taky klíčové, tak tým našel novátorský způsob, jak vytvořit obsah, který by přitahoval pozornost jak výletníků a dovolenkářů, tak i novinářů, čímž navýšil pravděpodobnost, že webová stránka HOmeToGo získá zmínky a pozornost a tedy i backlinky z nejrůznějších médií a magazínů.
 
Během pěti let se SEO týmu podařilo navýšit organickou viditelnost portálu HomeToGo.de, která nyní zakrývá viditelnost například AirBnB.de, alespoň podle SISTRIX indexu viditelnosti. SEO kampaň společnosti HomeToGo si tak získala ocenění v soutěži Search ENgine Land Awards pro nejlepší firemní SEO tým, jak pro rok 2018, tak pro rok 2019.

Výzkum a lokalizace

 
„Náš firemní marketingový tým neustále monitoruje obecné trendy cestování, stejně tak jako chování ve vyhledávání pro naše uživatele,“ sdělil Dominik Schwarz, inbound vedoucí ve společnosti HomeToGo, pro Search Engine Land. „Je naprosto kritické prozkoumávat a pochopit témata, která naše čtenáře a novináře zajímají.“
 
HomeToGO používá Google Trends v tandemu s ostatními nástroji  pro správu SEO obsahu, aby objevil témata zájmu. Aby dále informovali jejich obsah, společnost se také spoléhá na rodilé mluvčí, aby pochopila obecenstva napříč rozdílnými trhy.
 
„Musíte mít tým, který rozumí specifikám určitého trhu, aby vám mohl poradit, do čeho se vyplatí vrazit peníze a čemu je nejlepší se vyhnout. Abychom zajistili, že naši uživatelé budou dostávat ten nejlepší lokalizovaný obsah, spolupracujeme s mluvčími na úrovni rodilých mluvčích, kteří mají 360 stupňovou odpovědnost za celý jejich trh,“ uvedl Schwarz a dodal: „Pouze, pokud skutečně chápete uživatele, může být váš obsah úspěšný.“
 

Dosah

 
Aby získali pozornost velkých on-line magazínů a médií, firemní tým HomeToGo vytvořil přes stovku obsahových příběhů založených na datech v roce 2018. Specificky jeho kampaň Indexu cen lyžování, která hodnotila TOP evropské a severoamerické lyžařské střediska podle cen, poháněla ty největší výsledky.
 
Od té doby, co se kampaň zaměřila jak na mezinárodní, tak na domácí obecenstvo, HOmeToGo vytvořil lokalizované kotvy pro devět různých trhů. Cílené obecenstvo nebylo limitováno na potenciální zimní dovolenkáře, společnost také chtěla, aby jejich Index cen lyžování byl vhodný také pro mediální pokrytí, takže v něm byl zahrnut také nekomerční obsah, který by získával pozornost médií. Avšak vytvoření užitečného obsahu nemusí nutně znamenat to, že budete za chvíli backlinky přehazovat lopatami.
 
„Jsme mezinárodním týmem rodilých mluvčích, kteří vytvářejí osobní sítě místních žurnalistů a cestovních profesionálů,“ začal Schwarz, zvýrazňujíce onu prioritu, kterou HOmeToGo umisťuje na lokalizaci a dosah. „Dle mého názoru není nic lepšího, než dělat vysoce cílený dosah ke skupině, kterou zajímá váš obsah. Musíte být neustále v kontaktu s vaší sítí, neustále musíte přidržovat prst na tepu, abyste zjistili, koho bude zajímat jaké téma ve který čas.“
 

Výsledek

 
Kampaň Indexu cen lyžování získala pro společnost dobré odkazy z pěti různých trhů, což zahrnuje zmínky v magazínech a on-line zpravodajských webech jako je New York Times a MSN.com. Hodnocení pro relevantní klíčová slova se vyšplhalo až o osmdesát pět pozicí!
 
Během jednoho roku strategie a techniky společnosti HomeToGo pomohly zajistit více než tisíc unikátních referujících domén, s organickým provozem a obratem, který roste celosvětově.
 
Každý průmysl operuje tak nějak odlišně a vždycky, když se pustíte do té vřavy s daleko zkušenějšími společnostmi, vždycky je to běh do kopce. Je tu bezpočet nejrůznějších způsobů, které může nová a motivována společnost využít, avšak tím, že byli metodičtí ve svém výzkumu, vytváření obsahu zaměřeném na spotřebitele, stejně jako na žurnalisty, a lokalizováním pro mezinárodní trh s pozorností k nuancím jazyků, si společnost HomeToGO vydobyla obrovskou výhodu ve výsledcích vyhledávání.