17 faktů pro začátečníky

SEO optimalizace nabízí mnoho vzrušujících technik, které mohou výrazně ovlivnit umístění webové stránky. Existují i některá jasně daná fakta, která by měl každý znát a která jsou základem úspěšné optimalizace.
 

  1. Rychlost je důležitá

 
Rychlost načtení webové stránky na počítači, ale i mobilním zařízení získává čím dál větší prioritu. Zatím co před několika lety se jednalo spíše o pohodlí uživatele, nyní je rychlost i faktorem při hodnocení optimalizace.
 
Vyšší rychlostí načtení tak můžeme jedině získat a to nejen přízeň uživatele, ale i lepší hodnocení ve vyhledávání. Možností, jak rychlost změřit je hned několik a patří mezi ně i nástroj Googlu, který nabízí přesné měření i jednoduché ovládání.
 
 

  1. Robots.txt

 
Soubor robots.txt musí být vždy pojmenován malými písmeny (robots.txt) tak, aby ho prohlížeč dokázal vyhledat. Stejně tak je potřeba, aby se nacházel v hlavní složce a byl tak jednoduše dostupný pro crawlery.
 
 

  1. Struktura Sitemap není důležitá

Mnoho webů se až zbytečně moc zaměřuje na strukturu sitemap. Ta přitom není ani trochu důležitá, a pokud je ve formátu XML, může vypadat jakkoli.
 

  1. Noarchive neovlivní hodnocení

 
Noarchiv tag sice přikáže Googlu, aby Váš web nezobrazoval z cache, neovlivní však pozici a hodnocení.
 
 
 

  1. Domovská stránka jako první

 
Domovská stránka je prohledávána crawlery většinou jako první.
 
 

  1. Rozdílné hodnocení pro interní a externí odkazy

 
Interní a externí odkazy jsou hodnoceny odlišně a to podle příslušných algoritmů.
 
 

  1. Intenzita crawlingu

 
V Google Serach Console jsou dostupné informace o tom, jak rychle a jak hluboko je Váš web prohledán. Zvýšením prohledaných stránek za určitý čas můžete podpořit i své umístění.
 

  1. Informační weby mohou zlepšit Váš crawl index

 
Stránky, které obsahují technické informace jako FAQ, licenční podmínky nebo certifikáty mohou pozitivně ovlivnit Váš crawl index.
 

  1. Sitemaps

 

  • Sitemaps musí být v kódování UTF-8.
  • Sitemaps musí být menší nežli 50 000 URL adres a ne větší než 50 MB
  • Sitemaps se mohou lišit podle zvoleného typu obsahu

 

  1. Jak Vás vidí Google

 
Pomocí nástrojů Googlu můžete jednoduše zkontrolovat vzhled a statistiky vašich mobilních webových stránek

  1. Více jak polovina webů ve vyhledávání je nyní HTTPS

 
Bezpečnost je na internetu velkým tématem. Poté, co Google Chrome začal zobrazovat varování u webů bez HTTPS, zareagovala velká většina vývojářů implementací tohoto protokolu a tím i zlepšením bezpečnosti.
 
 

  1. Rychlost je klíč

 
Ideální doba načítání webu je mezi 2-3 vteřinami.
 
 

  1. Přesměrování domény

 
Přesměrováním domény můžete jednoduše využít nových možností marketingu a to s novým jménem či kampaní.
 

  1. Přesměrování alespoň na jeden rok

 
V případě přesměrování je třeba zachovat tento vztah alespoň rok a to kvůli možnému zpoždění ze strany crawleru. V nejlepším případě zachovat přesměrování natrvalo.
 

  1. Vyhledávání ve vyhledávání

 
Ve vyhledávači se občas zobrazí u webové stránky vyhledávací pole. Je tam proto, aby uživatel mohl najít informace snadněji. Toto pole můžete vypnout, implementovat ho natrvalo nebo do něj nahrát informace z mobilní aplikace.
 

  1. Zamezení překladu

 
Pomocí „notranslate“ tagu můžete zamezit překladu Vaší webové stránky.
 

  1. Indexování s Firebase

 
Vlastníte mobilní aplikaci? S Firebase jí můžete indexovat přímo do vyhledávání a nabízet uživatelům data přímo v jejich vyhledávání.