Google Vyhledávání přidává klíčové momenty pro videa ve vyhledávání

Včera jsme zahlédli GOogle, když testoval novou video funkci nazvanou „V tomto videu“, která ukazuje časovou osu toho, co se vlastně stala v každém individuálním videu. Google právě nyní oficiálně tuto funkci spustil a nazval ji klíčové momenty ve videu.
 
Jak to vlastně vypadá.
 
Snímek obrazovky, který zachytil tuto funkci, si můžete prohlédnout na oficiálních twitterových stránkách Google.
 
Najděte obsah v rámci videa.
 
Tato funkce může pomoci vyhledávajícím velice rychle najít obsah v jednotlivém videu. GOogle uvedl, že: „když vyhledáváte věci jako „Jak-na“ videa, která mají hned několik kroků, nebo hledáte dlouho trvající videa jako například proslovy či dokumenty, Google Vyhledávání vám poskytne odkazy k jeho klíčovým momentům ve videu, na základě časových známek poskytnutých obsahovými tvůrci. Budete tak schopni jednoduše oskenovat celé video, abyste mohli vidět, jestli je dané video přesně to, co jste hledali, a můžete tak najít relevantní sekci obsahu. Pro lidi, kteří využívají čtečky obrazovek, tato změna znamená, že je pro ně video obsah daleko lépe přístupnější.
 
Jak mohou má videa něco takového ukazovat?
 
Google sdělil, že tato funkce bude prozatím fungovat pouze pro anglická videa hostovaná na Youtube, kde tvůrci poskytli informace o časových známkách v popisku videa. Ještě stále tato funkce není podporována mimo YouTube, avšak Google zveřejnil formulář, ve kterém se ptá tvůrců obsahu ohledně jejich zájmu o této funkci i mimo YouTube. Formulář je dostupný na jeho oficiálních stránkách. Ta videa, která nejsou na Youtube, budou muset označit jejich videa za použití video schémat a vyplnit tento formulář.
 
Proč nás to zajímá.
 
Video je velké, opravdu velké, a Google chce ukázat co možná nejvíce videí v jeho výsledcích vyhledávání. Pokud tedy pracujete na videu jako součástí vaší obsahové marketingové strategie, pravděpodobně byste chtěli otestovat dopad toho, že budete mít zvýrazněné klíčové momenty ve vašich videích ve vyhledávání, nebo taky ne. Budou se tato videa hodnotit daleko lépe, budou se s nimi vyhledávající zapojovat více či méně, učiní vaše kalkulace převodů ohledně videí lepší či naopak horší? Ujistěte se, že tuto funkci otestujete a hlavně nezapomeňte experimentovat, ještě předtím, než ji implementujete pro všechny vaše videa.